سطرهایی از این شماره:
جنبش پاپ در همهچیز رسوب میکند، آن را از ریخت میاندازد و باز به آن شکل میدهد تا بتواند در دسترس عموم قرار گیرد. برای جنبش پاپ فرق نمیکند دست روی کدام پدیده بگذارید؛ چراکه برایش در دسترسبودن مهمتر است. برای همین پاپ در همهجا هست؛ در شلوغیها و ازدحامها، در تنهاییها و انزواها، بین مرزها و خطوط و... و ... پاپ آنقدر حضور دارد و آنقدر ما به حضورش عادت کردهایم که گاه فکر میکنیم «پاپ چیست؟» و سعی میکنیم نشانههای حضورش را بازیابیم...
عناوین این شماره:
... آن روزگاران یاد باد/ گزارش بزرگداشت روز جهانی فلسفه
عاشورای جان و کربلای جهان/ آفات شخصیتستایی و شخصیتستانی در شناخت تاریخ
قرآن به لحظه اکنون / بهنظر ابوزید درک قرآن به تفسیر پیشینیان محدود نیست
خدایا مرا دوست بدار!/ «دعا» بیش از غوغا ما را به سکوت میخواند
نمیتوانید!/ تلاشهای نافرجام در معارضه با قرآن/ عیسی بلاطه
تشیع گفتمانی / امام صادق(ع) نسبت میان آگاهی و عمل شیعی را بیش از پیش متجلی کرد
جهان چنانکه هست/ پدیدارشناسی بیش از هرچیز یک روش رادیکال برای فلسفه ورزی است
حقیقت دروغ / مؤلفه های فلسفه سیاسی هانا آرنِت/ ویلیام کلوسی
اینک اندیشه!/ دیالوگ با تاریخ گذشته تفکر: هگل وهایدگر
بازگشت گزنفون/ تأملی در آراء یک سقراطی اخلاقگرا/ رابین واتر فورد
آفریقا میاندیشد/ درآمدی بر فلسفه آفریقایی/ برایان رایژ
ماکیاولی خوب است؟ / آیزیابرلین درباره ماکیاولی نظر دیگری دارد
از فلسفه به انسان/ رابطه حکمت و حکومت در فلسفه صدرایی مانند رابطه نفس و بدن است
نهاد نا آرام انقلابی /آیا از دل حکمت متعالیه میتوان مفهوم انقلاب سیاسی را استخراج کرد؟
عکس فوری نظریه/ کار نظری در ایران یک امر خود انگیخته و جوششی نیست
شورش امر مطلق/ در آثار هنری بارلاخ و کلویتس جلوههایی از عصیان، مقاومت و معنا نهفته است
زندگی در ترانزیت / ماندن در میان دو وضعیت «فرودگاه» و «اردوگاه»
شبهای سپید ادبیات / موج اول ادبیات پست مدرن روسیه
سنجش خرد پاپ/ پرونده ا ی برای جنبش پاپ
مقالهای بنویس که سوژه رم نکند/ به نظر هیوم دانش با حبس در دانشگاه به بازندهای بزرگ بدل شده است
خدای سرکش نسل فولاد/ به نظر جان دیویی، مخاطبان هنر پاپ زمانی چشمانشان را باز می کنند که شگفت زده شوند
زیر این خالی ابدی/ هنر وادبیات پاپ آمریکا، درگیر دیالکتیکی است که خود را در سینما، موسیقی و هنرهای تجسمی نشان داده است
ژطغیان عقرب/ سینمای پاپ را میتوان سینمای مخالف خواند یا ضدسینما نامید که در قواعد سینمای رسمی چون و چرا میکند
ادبیات غیر استاندارد/ ادبیات عامهپسند ایرانی پا در هواست چون هستیشناسی ندارد
سینمای عامهپسند همان فیلمفارسی نیست/ بهنظر فریدون جیرانی سینمای عامهپسند، زمینهای سیاسی و اجتماعی دارد
از هیچکجا تا خداحافظ/ وبلاگ ایرانی، جلوهای از استفاده مقلدانه از تکنولوژی است
آوای محلات فقیر نشین/ «پانک» جلوهای از خرده فرهنگهای برآمده ازجنبش پاپ در موسیقی و ادبیات است
قتل روی سطر/ وقتی یک فیلسوف پستمدرن درباره «جنایی نویسی» میاندیشد
قهوه با طعم تئوری/ وقتی نوشیدن قهوه به چیزی بیش از نوشیدن قهوه تبدیل میشود
به سوی فقه عدالت محور/ به نظر دکتر سید مصطفی محقق داماد ،مکتب فقهی قم ، به فراتر از «متن» مینگرد وبه همین دلیل «عدالت»را به مثابه ملاکی در صدور حکم می داند
داماد محقق، محقق داماد / برای دکتر محقق داماد مفهوم «زمان» و «اقتضائات زمانه» از اهمیت ویژه برخوردار است
سیب روی سر مترجم است/ ترجمه در ایرانگرفتار بحرانهای معرفتی و هویتی است
فیلسوفان کاپلستونی/ جایگاه «تاریخ فلسفه کاپلستون»در نظام آموزش فلسفه
رخداد ایرانی ژیژک/ آیا این فیلسوف به « گشودن فضای فلسفه» کمک کرده است ؟
ذهن، زبان، جهان / «زبانِ باز» آشوری و ناپرهیزی زبان در واکاوی امر مدرن
خراشیدن سطوح/ « نظریه فرهنگی معاصر» در حکم یک دایرهالمعارف فلسفی است
به روایت عقل/ شکلگیری فکر اعتزالی محصول شرایط اجتماعی است
ادموند هوسرل/ کتابهایی که پدیدهشناسی از دل آنها متولد شد
تورق/گشت وگذار در بازار کتاب
مروری بر اتفاقات حوزه اندیشه
در مجمعالبحرین شعر و شاعرانگی
یاد فیلسوف
رهروی راه «ما»!
داستان کوتاه یا کوتاهی داستان